بسیاری از دوندگان در شرایط هوایی نامساعد مانند بارش برف و باران ورزش را به خانه می آورند و کیلومتر های زیادی را بر روی تردمیل می دوند،‌ اما بزرگترین شکایت آن ها این است، "دویدن بر تردمیل خسته کننده است".
 
برای شادتر و مهیج تر کردن تمرینات ورزشی خود بر روی تردمیل از نکات زیر بهره ببرید.

از یک برنامه تمرین باوقفه استفاده کنید

به جای دویدن در یک سرعت ثابت، تمرین خود را به بخش های آسان و سخت تقسیم کنید. این برنامه ها می تواند به این سادگی باشد: یک گرم کردن 5 دقیقه ای که با سه ست 4 دقیقه ای همراه است (2 دقیقه دویدن با بیشترین سرعت و 2 دقیقه دویدن با سرعت متعادل)، در انتها نیز 5 دقیقه برای سرد کردن بدن در نظر گرفته می شود.

با یک دوست بدوید

اگر شما و دوستتان به یک باشگاه فیتنس می روید، با همدیگر در یک زمان بر روی تردمیل های باشگاه تمرین کنید. شما می توانید یکدیگر را به دویدن و فعالیت بدنی بیشتر ترغیب کنید و یک تمرین مهیج را برای خود پدید آورید تا طی شدن زمان را احساس نکنید. نکته جالب این است که تردمیل را می توانید در یک سرعت ثابت تنظیم کنید تا با دوستتان در کنار یکدیگر و هم ردیف با او شروع به دویدن کنید.
 
به موسیقی گوش کنید

از آن جایی که استفاده از هدفون در هنگام دویدن در خارج از خانه ایمن نیست، بنابراین گوش دادن به موزیک هنگام دویدن بر روی تردمیل می تواند یک راه خوب برای مهیج تر کردن ورزش و افزایش زمان فعالیت شود. آهنگ های شاد و مهیجی را انتخاب کنید و یک لیست پخش مخصوص ورزش با تردمیل بسازید – این کار مانع وقفه در تمرینات شما می شود.
 
ورزش با تردمیل را با ورزش های قدرتی ترکیب کنید

بعد از 5 دقیقه گرم کردن، در یک سرعت متوسط و راحت برای 5 دقیقه بدوید، سپس از تردمیل پیاده شوید و 2 دقیقه از مزیت های ورزش های قدرتی بهره ببرید. می توانید از دمبل، هالتر، توپ پیلاتس یا ... برای انجام حرکاتی مانند کرانچ، شنارفتن، لانژ استفاده کنید.
 
گوش دادن به کتاب های صوتی

وقتی در حال گوش دادن به یک کتاب صوتی هستید، تمرکز شما بر داستان کتاب بیشتر از تمرکز بر زمان و طول دویدن می شود. اگر در حین دویدن بر روی تردمیل به یک کتاب صوتی گوش کنید، دوست دارید تا پایان داستان بر روی تردمیل بمانید و نه دویدن و نه گوش کردن را متوقف کنید. اگر دوستدار زبان انگلیسی هستید Audible.com یک منبع خوب برای یافتن کتاب های صوتی مورد علاقه شماست.
 
بر روی بهبود گام برداشتن خود کار کنید

دویدن بر روی تردمیل یک فرصت عالی برای تمرکز بر روی برگشت گام ها محسوب می شود، زیرا شما زمان دویدن را در اختیار دارید و شرایط محیطی تحت کنترل شماست. می توانید بر "stride turnover" خود کار کنید (تعداد گام در دقیقه). تمام کاری که باید بکنید این است که تعداد ضربات یک پا به تسمه تردمیل را در یک دقیقه بشمارید و سپس آن را دو برابر کنید. دوندگان حرفه ای این عدد را به 180 گام در دقیقه می رسانند – سعی کنید به این عدد برسید. کار کردن بر روی این موضوع می تواند بازده دویدن شما را قبالا ببرد، و شما را در رقابت های حرفه ای دویدن قوی تر کند.
 
با تردمیل ذهن خود را رها کنید

بر خلاف دویدن در خارج از خانه، دویدن بر روی تردمیل نیاز زیادی به این ندارد که به لوازم اطراف خود اهمیت دهید. همچنین نیازی به فکر کردن در مورد مسیر حرکت ندارید. بنابرین دویدن بر روی تردمیل فرصتی برای شما ایجاد می کند که خود را در ریتم نفس کشیدن خود گم کنید و افکار منفی را زیر گام های خود له کنید. سعی کنید تمامی اشیاء دارای انرژی منفی را از اطراف تردمیل بردارید و در جلوی یک منظره آرامش بخش و باطراوت شروع به دویدن کنید.
 
از تمرینات pyramid مخصوص تردمیل استفاده کنید

اگر اهمیت زیادی به این نوع تمرینات مخصوص تردمیل بدهید زمان به سرعت به پرواز در می آید و یک فعالیت بدنی و ذهنی مفید و شاد برای شما فراهم می شود. بعد از 5 دقیقه گرم کردن، 1 دقیقه با حداکثر قدرت خود بدوید، 1 دقیقه ریکاوری کنید، دوباره 2 دقیقه با تمام توان خود بدوید، 2 دقیقه ریکاوری کنید، 3 دقیقه تمام قدرت خود را بکار گیرید، 2 دقیقه ریکاوری کنید، 4 دقیقه با حداکثر توان بدوید، 2 دقیقه ریکاوری، 5 دقیقه سخت بدوید، و 2 دقیقه ریکاوری انجام دهید. سپس دوباره از این هرم پایین بروید و وقفه ها را در جهت مع*** انجام دهید؛ 4 دقیقه سخت بدوید، 2 دقیقه ریکاوری کنید، 3 دقیقه تما قدرت خود را بکار گیرید، 2 دقیقه ریکاوری کنید، 2 دقیقه با حداکثر قدرت بدوید، 2 دقیقه ریکاوری کنید، 1 دقیقه با تمام قدرت بدوید و 1 دقیقه ریکاوری کنید. برنامه تمرین را با 5 دقیقه سرد کردن به پایان برسانید. با pyramid تردمیل خود را از پا در بیاورید!
 
از سایر دستگاه های قلبی عروقی نیز بهره ببرید

اگر عضو یک باشگاه فیتنس هستید، سعی کنید بین جلسات دویدن بر روی تردمیل از الپتیکال یا نوعی از دوچرخه های ثابت استفاده کنید. اگر می خواهید یک تمرین 40 دقیقه ای ایروبیک را انجام دهید، 10 دقیقه بر روی تردمیل بدوید، سپس 10 دقیقه به سراغ دستگاه هوازی دیگری بروید، و این روال را تا جایی ادامه دهید که به زمان هدف خود برسید. اگر در خانه بر روی تردمیل می دوید و تردمیل تنها دستگاه ورزشی شما محسوب می شود، برای تنوع بخشیدن به برنامه کلی فیتنس می توانید 5 دقیقه دویدن و بالا و پایین رفتن روی پله ها را تمرین کنید.